آشــــــنای غریـــــب

اینجا همه چی در همه

آشــــــنای غریـــــب

اینجا همه چی در همه

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

بر اساس گزارشی که توسط وبسایت Vice تهیه شده، قاچاقچی‌های مواد مخدر در بریتانیا به قصد جلوگیری از ردیابی‌های پلیس به گوشی‌های قدیمی متوسل شده‌اند.

از قرار معلوم گوشی مورد علاقه این قاچاقچی‌ها نوکیا 8210 است. نوکیا 8210 وای فای و بلوتوث ندارد و بنابراین به دست آوردن اطلاعات از آن بسیار دشوار است. همچنین جی‌پی‌اس نیز ندارد و به همین قابل ردگیری نیست.

این گوشی از اپلیکیشن‌ها نیز پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین باتری آن تا زمانی طولانی پایدار باقی می‌ماند. از سوی دیگر نوکیا 8210 یک قابلیت ارتباطی فروسرخ دارد که برای مواقع اضطراری و انتقال اطلاعات بسیار کارگشاست.

یکی از قاچاقچیان انگلیسی به نام Mr K2 اینگونه از محسنات آن برای Vice گفته است:

"من سه گوشی نوکیا 8210 خریده‌ام و به من گفته‌اند که بر خلاف آیفون‌ها و گوشی‌های امروزی، قابل اعتماد هستند. پلیس‌ها می‌توانند به آسانی از گوشی‌های جدید برای ردگیری ما استفاده کنند. آن‌ها همچنین از وای فای و بلوتوث نیز می‌توانند اطلاعات لازم را به دست بیاورند و به نظر بسیار آسان تر از گذشته به صحبت‌های شما گوش می‌کنند. همه قاچاقچی‌هایی که می‌شناسم از تلفن‌های قدیمی استفاده می‌کنند و نوکیا 8210 از گوشی‌هایی است که طرفداران بسیاری دارد. چون کوچک است و باتری آن نیز عمری طولانی دارد. و زمانی که منتشر شد، بهترین نوع در زمان خود بود."

یکی از مغازه‌داران خیابان سوهو بیرمنگام نیز به Vice می‌گوید که مشتریان بسیاری برای خرید نوکیا 8210 به مغازه‌اش می‌آیند. اما این گوشی در سال 1999 تولید شده و یافتن آن بسیار دشوار است، ولی به محض موجود شدن آن در مغازه، سریعا به فروش می‌رسد.

معتادان هم از این گوشی برای خرید مواد استفاده می‌کنند. یک معتاد 32 ساله به نام تونی به Vice می‌گوید که اخیرا از یک نوکیا 8210 به جای سامسونگ گلکسی شکسته‌اش استفاده می‌کرده و دو موادفروش خواهان خرید آن بوده‌اند. اما وی در نهایت آن را با موادفروش دیگری به ازای مواد مخدر کراک به ارزش 50 دلار معاوضه کرده است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی